Elemente importante în designul header-ului unui website
De multe ori primul lucru pe care vizitatorii il observa la un website este header-ul. Headerul este acel element de design grafic care tine locul vechiului logo de la inceputurile design-ului web, cu alte cuvinte, acesta este „titlul” paginii si deci un element al carui impact vizual trebuie sa fie cat se poate de puternic.
Pe de alta parte, un header mult prea incarcat, care distrage antentia de la restul continutului, nu este o alegere intodeauna fericita, la fel ca si toate celelalte elemente de design. Cand vine vorba de design, acesta trebuie sa se armonizeze cat de bine se poate cu restul paginii, sa fie memorabil, insa nu pana in punctul de a distrage total atentia.
Web designerii experimentati sau companiile profesionale de web design stiu exact cat de important este acest element si ii acorda intotdeauna atentia cuvenita, insa pentru un web designer aflat inca la inceput de drum este foarte important sa cunoasca si sa tina cont de cele 3 elemente de importanta maxima cand vine vorba de design-ul header-ului.
Elementele de design grafic trebuie sa reflecte vizual produsul, serviciile sau ideea din spatele paginii. Cu alte cuvinte, header-ul trebuie sa reprezinte un rezumat vizual al intregului concept de design al paginii. Daca este vorba de un site de turism spre exemplu, se poate alege ca tema o imagine dintr-o destinatie de vacanta populara sau un colaj din astfel de imagini, in mod similar daca este vorba despre un website dedicat planificarii de nunti, header-ul acestuia va trimite simbolic catre acest subiect. Ceea ce multi designeri incepatori trebuie sa inteleaga, este faptul ca header-ul trebuie sa fie reprezentativ in ceea ce priveste continutul paginii, insa asta nu inseamna ca nu poate fi creativ. Daca vorbim de exemplul anterior cu nunta, header-ul poate fi reprezentat grafic printr-un buchet de trandafiri albi sau poate imita o invitatie la nunta in defavoarea alegerii evidente a unei poze sau al unui desen reprezentat un mire si o mireasa.
Marimea. Regula cea mai importanta in design web cand vine vorba de marimea headerului este ca acesta trebuie in general sa fie invers proportionala cu cantitatea de continut. Daca paginile website-ului tind sa fie bogate in continut, este bine ca header-ul sa fie mai mic si sa distraga atentia cat mai putin. Pe de alta parte, pe pagini in care continutul de text si alte imagini este redus, un header mai mare balanseaza intreg design-ul.